WYPRAWA Z CYKLU AKTYWNA ITALIA
ROWEROWA GARDA!
TERMIN: 25.09-03.10.2025
CENA: 3.490 zł / os.
Formularz rezerwacji
PROGRAM RAMOWY:
Dzień 1 WYJAZD
Wyjazd z miejsc zbiórki w godzinach wieczornych i przejazd tranzytowy do Włoch.
Dzień 2 JEZIORO GARDA: przyjazd i „rozruch”
Przyjazd do miejsca zakwaterowania w okolice Jeziora Garda w godzinach południowych. Zakwaterowanie i rozgrzewka: przygotowanie rowerów, przeszkolenie, krótka trasa po okolicy (w zależności od miejsca zakwaterowania np. Lazise – Bardolino – Lazise z przystankami widokowymi na jezioro), zapoznanie się z topografią miejsca i strukturą miasteczka, zakupy. Nocleg.
Dzień 3 Wschodnim brzegiem Jeziora Garda
Odległość: ok. 60 km
Przewyższenie: 270 m
Po śniadaniu ruszamy na północ Jeziora Garda by z ok. miejscowości Mori rozpocząć trasę biegnącą wśród winnic i gajów oliwnych w stronę niewysoko położonej Przełęczy Passo San Giovanni, a następnie zjedziemy widokową trasą w stronę wschodniego brzegu Jeziora Garda. Trasa biegnąca wzdłuż jeziora prowadzić będzie przez malownicze i zabytkowe miasteczka takie do położonego u podnóża szczytu Monte Baldo Malcesine (w zależności od kondycji grupy trasa na tym etapie może zostać zmodyfikowana lub zrealizowana autokarem). Kamienne miasteczko z urokliwym centro storico, kolorowymi kamienicami i licznymi zaułkami sprawia wrażenia jakby czas w nim się zatrzymał. Po krótkiej przerwie kontynuacja trasy z widokiem na Castello Scaligero w Malcesine (średniowieczne zamczysko na skale rozsławione dzięki obecności Goethego), przez ufortyfikowane legendarne Torii del Benaco do Gardy z romantyczną i zieloną promenadą Lungolago, skąd nastąpi powrót do znajdującego się nieopodal miejsca zakwaterowania. Nocleg.
Dzień 4 Elegancki południowy brzeg Jeziora Garda
Odległość ok. 30 km
Przewyższenia: 100 m
Po śniadaniu przejazd na rowerach "na południe". Miniemy po drodze słynny Park Rozrywki Gargaland i skierujemy się do Peschiera del Garda, urokliwego miasteczka położonego w miejscu, w którym z jeziora wypływa rzeka Mincio, będąca dopływem największej rzeki Włoch – Padu. To niegdyś ważne strategicznie miasto (o czym przypominają fragmenty dawnych fortyfikacji) dziś wydaje się senne i spokojne, jest więc idealne na krótką przerwę na nadbrzeżu wśród kolorowych kamieniczek, z widokiem na mosty nad kanałami, z których m.in. słynie miasteczko (tak, tutaj też niczym w Wenecji można popłynąć gondolą czy barką) oraz na zielone wyspy na rzece Mincio. Kontynuacja przejazdu w stronę wytwornego miasta Sirmione, jednej z najsłynniejszych miejscowości nad Gardą, którą rozsławiła dodatkowo Maria Callas (jej dawną willę możemy do dziś tam podziwiać - z zewnątrz). Na zakończenie trasy rowerowej możliwość spaceru po przepięknie położonym - na cyplu wcinającym się w głąb jeziora - mieście z widokiem na dawne termy i zamek rodu Schaglierich. Czas na zakupy i posmakowanie słynnych cytrynowych lodów. Dzień zakończymy degustacją wina w jednej z lokalnych winnic. Powrót na nocleg.
Dzień 5 Korytem rzeki Adygi
Odległość: ok. 60 km
Przewyższenie: 210 m
Wycieczka rowerowa piękną trasą widokową, ale tym razem nie wzdłuż jeziora, a na wschód od jego wybrzeża, korytem rzeki Adygi – drugiej po Padzie – najdłuższej rzeki Włoch. Ciekawa panoramicznie i urozmaicona trasa biegnie wśród winnic, pomiędzy sennymi miasteczkami i wioskami, na granicy Trydentu i Wenecji Euganejskiej z widokiem na szczyty pasma Prealpi Gardesane. Dzień na łonie natury z dala od zgiełku miast. Powrót na nocleg.
Dzień 6 Zachodnim brzegiem Jeziora Garda
Odległość: ok. 30 km
Przewyższenie: 1200 m
Po śniadaniu wyjazd w stronę zachodniego brzegu jeziora. Trasa tego dnia to zdecydowany „must see” w tej okolicy choć to zarazem najbardziej wymagający kondycyjnie dzień. Stosunkowo krótki (lecz z dłuższymi czasowo podjazdami) przepiękny widokowo odcinek prowadzący nad brzegiem i na wzniesieniu nad Jeziorem Garda z licznymi punktami widokowymi zakończy się w okolicy szczytu Punta Larici, na granicy Trydentu i Lombardii, skąd rozpościera się jeden z najbardziej spektakularnych widoków na Jezioro Garda. Po krótkiej przerwie zjazd i przejazd w stronę słynnej ścieżki rowerowej Strada Ponale zawieszonej na skalnej półce (w zależności od kondycji grupy możliwy podział grupy na dwie trasy alternatywne lub realizacja trasy na odcinku: Ledro - Ponale). To jedno z najsłynniejszych rowerowych miejsc nad Gardą (dojazd tunelami w ruchu ogólnym). Strada Ponale to historyczna droga wydrążona w skale w drugiej połowie XIX i stara górska droga łącząca region Riva del Garda z Austro-Węgrami. Jej powstanie datuje się na 1918 rok i w historii regionu rzeczywiście miała bardzo kluczowe znaczenie. Dziś to najczęściej odwiedzana trasa rowerowo-spacerowa z przepięknymi widokami na Jezioro. Dzień zakończymy w urokliwym „cytrusowym” i granicznym Limone sul Garda. Powrót na nocleg promem do Malcesine i autokarem.
DZIEŃ 7 WERONA
Odległość: ok. 50 km
Przewyższenie: 150 m
Po śniadaniu przejazd trasą rowerową do Werony. Przejażdżka po mieście Romea i Julii. Wjedziemy pod samą Arenę di Verona, czyli dawny rzymski amfiteatr a następnie kontynuacja (dla chętnych) pieszego spaceru po mieście (z rowerami). Przez gwarne ulice i wypełnione zabytkami place dotrzemy do słynnego domu Julii (Casa di Giulietta). Czas wolny i powrót do hotelu na nocleg.
DZIEŃ 8 WYJAZD
Śniadanie, po którym wykwaterowanie i wyjazd w drogę powrotną do Polski. Po drodze planowane przerwy toaletowe i dłuższa przerwa na posiłek (obiad we własnym zakresie). Przejazd tranzytowy.
DZIEŃ 9
Powrót we wczesnych godzinach nocnych (8/9 dzień).
CENA: 3490 zł / os.
Cena zawiera:
- przejazd autokarem i transport bagażu i rowerów na przyczepie rowerowej,
- 6 noclegów w hotelu *** jednej z miejscowości w okolicy Jeziora Garda (pokoje 2-3 os. łazienką i klimatyzacją)
- wyżywienie: śniadania (6) włoskie wzmocnione,
- ubezpieczenie: 30.000 Euro KL, 15.000 zł NNW, 1000 zł bagaż (SIGNAL IDUNA Polska S.A.),
- opieka polskiego pilota.
Cena nie zawiera:
- obowiązkowej składki na fundusze TFP, TFG: 20 zł / os.
- taksy klimatyczne, degustacja, bilety na prom (Limune-Malcesine), opłaty wjazdowe / parkingowe, opieka przewodnika specjalistycznego i inne wydatki programowe: 150 euro / os. (płatne pierwszego dnia u pilota, nie podlega rozliczeniu),
- wyżywienie: obiady / kolacje we własnym zakresie
- dowolnego dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji KR i ubezpieczenia OC, opcjonalnie ubezpieczenia rowerów (we własnym zakresie w zależności od wartości rowerów),
- wypożyczenia rowerów (istnieje możliwość wypożyczenia na miejscu),
- świadczeń nieopisanych w ofercie.
Uwagi programowe i kondycyjne:
- Do wyjazdu niezbędny jest ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport, ważny min. 3 miesiące od daty powrotu do kraju).
- Program jest ramowy i kolejność realizacji poszczególnych dni programowych może ulec zmianie. Decyduje pilot w porozumieniu z przewodnikami. Organizator nie odpowiada za zmiany w programie wynikłe z warunków atmosferycznych lub zdarzeń nieplanowanych i czynników niezależnych lub zmiany przepisów czy organizacji ruchu (zamknięta droga, tunel, osuwisko etc) a także kondycji grupy.
- Do wyjazdu niezbędne jest minimalne przygotowanie kondycyjne, ale uczestnikiem mogą być zarówno osoby doświadczone w wyprawach rowerowych, jak i początkujący amatorzy dwóch kółek (ale też "jeżdżące"). Trasy nie są wyczynowe, a łatwe i średnie (stopień 1-4 z lekkimi podjazdami i przewyższeniami do 200 m – jeden dzień 1200 m - z trasą alternatywną lub możliwością pozostania w hotelu, średnio 50-60 km dziennie). Większość tras spokojnych, pozwalających na podziwianie piękna krajobrazu i cieszenie się naturą, część trasy miejscami pagórkowata, wymagająca posiadania od uczestników nieco większych warunków kondycyjnych, ale nadal w zasięgu możliwości osób, które jeżdżą rekreacyjnie i chcą się sprawdzić w lekko pofałdowanym terenie. Część tras realizowana drogami publicznymi (należy mieć na uwadze umiejętność poruszania się w ruchu miejskim, drogą publiczną - szosa i tunelami). Wymagana znajomość przepisów kodeksu drogowego, pełne wyposażenie roweru (w tym oświetlenie) oraz rowerzysty (kask, odblaski). Każdego dnia pełna informacja o rodzaju trasy i stopniu trudności. Dni intensywniejsze przeplatane są dniami spokojniejszymi. W czasie jazdy zaplanowane są przerwy techniczne na poszczególnych odcinkach i czas na drobną przekąskę, kawę, napoje (własne lub zakupione w dostępnych miejscach przy trasie). Na części odcinków poruszamy się szutrową drogą, w części drogą asfaltową - szosa (drogi krajowe), czasem dostępne są ścieżki rowerowe. Jeśli ktoś będzie chciał zrezygnować z udziału w wycieczce w danym dniu to nie ma problemu – wracamy zawsze do miejsca zakwaterowania, można zatem złapać oddech i odpocząć w hotelu (lub na własną rękę zwiedzić okolicę). W większości dni wracamy autokarem wspólnie do miejsca zakwaterowania po realizacji programu danego dnia a czasem po degustacji, obiedzie czy czasie wolnym w danym mieście.
- Istnieje możliwość zabrania roweru elektrycznego, ale fakt ten należy zgłosić przy rezerwacji. Jest to usługa dodatkowo płatna (200 zł / rower) i wymaga potwierdzenia z uwagi na możliwość zabrania maksymalnie kilku rowerów. Właściciel roweru każdorazowo zajmuje się pakowaniem na przyczepę i ściąganiem z przyczepy roweru oraz jego odpowiednim zabezpieczeniem.
CO NAS WYRÓŻNIA:
- fachowość i doskonała znajomość kierunku oraz terenu, poza organizacją i realizacją samej wyprawy informujemy o kraju, regionie, ciekawostkach, smakach i „smaczkach” na codziennej trasie,
- rzetelność w przygotowaniu oferty i pełna informacja przy realizacji programu każdego dnia i w dzień poprzedzający realizację kolejnego dnia (nie ma miejsca na niewiadome i chaos!),
- podejście do klienta: traktujemy na równi klientów już zaawansowanych i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z wyprawami i rowerami (każdy ma czuć się dobrze i wiedzieć, że ma prawo mieć „gorszy dzień” i gdzie na danym odcinku trasy może zrezygnować i nie zostanie pozostawiony sam sobie); wyprawa ma być przyjemnością a nie męczarnią i rywalizacją,
- grupie towarzyszą SPECJALISTYCZNI przewodnicy, a więc tacy, którzy doskonale znają trasę i rodzaj terenu a zarazem posiadają odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do pilotowania grup rowerowych czy udzielenia pomocy w sytuacji awaryjnej,
- łączymy aktywność rowerową z podziwianiem natury, poznawaniem kultury i czasem na rekreację (przerwy panoramiczne, czas na eksplorację miast, smakowanie regionu poprzez umówione degustacje lokalnych produktów, czas na fotografie, a nawet krótkie plażowanie).
Co należy zabrać na wyprawę poza ROWEREM i DOKUMENTEM TOŻSAMOŚCI ORAZ KARTĄ EKUZ:
- OBOWIĄZKOWO: ZABEZPIECZENIE ANTYKRADZIEŻOWE ROWERA
- Kask, odpowiednie obuwie i odzież rowerową: rękawiczki, rękawki / nogawki, ochraniacze, czapeczkę / chustkę pod kask, kurtkę przeciwdeszczową,
- Plecak na rower / sakwa
- Bidony na wodę
- Zestaw podstawowych narzędzi rowerowych i np. zapasowa dętka
- Nawigację jeśli posiadasz lub odpowiednią aplikację w telefonie
- Okulary przeciwsłoneczne i czapkę (przydatna tam, gdzie nie będzie potrzebny kask)
- Ręcznik plażowy i buty do pływania (dla tych, którzy po wyprawie rowerowej będą chcieli skoczyć na plażę)
- Przekąski, batony białkowe, banany i inne na początek (będzie możliwość zakupu na miejscu i uzupełniania zapasów)
- Żele chłodzące / rozgrzewające i podstawowe środki higieniczne oraz mini-apteczka (pilot również będzie posiadał apteczkę pierwszej pomocy, ale warto by każdy miał przy sobie środek do dezynfekcji, opatrunki, plasterki na zadrapania, odciski itp.)
- Stale i sporadycznie zażywane leki (należy mieć je zawsze przy sobie na wyprawie, zwłaszcza gdy leczymy się na coś przewlekle np. cukrzyca, nadciśnienie i inne)
ZAPRASZAMY NA PRZEPIĘKNĄ WŁOSKĄ PRZYGODĘ NA DWÓCH KÓŁKACH!