NIEZAPOMNIANE WAKACJE NA JACHCIE
Przeżyj przygodę. Żegluj w niezwykłe miejsca!
Jeśli szukasz pomysłu na nietuzinkowe wakacje, przygodę, nietypową integrację dla swoich znajomych lub po prostu chcesz zasmakować żeglarskiego stylu życia - jesteś w dobrym miejscu!
OFERTA NIE DOTYCZY WYNAJMU SAMEGO JACHTU!
TO PODRÓŻ POD CZUJNYM OKIEM ZAŁOGI.
NIE TRZEBA POSIADAĆ UPRAWNIEŃ ANI DOŚWIADCZENIA!
WYSTARCZY CHCIEĆ SPĘDZIĆ NIETUZINKOWE WAKACJE W MIŁYM KAMERALNYM TOWARZYSTWIE, Z DALA OD ZGIEŁKU MIASTA I ZATŁOCZONYCH PLAŻY! JEŚLI KOCHASZ MORZE, CUDOWNE WCHODY I ZACHODY SŁOŃCA, NIESAMOWITE KRAJOBRAZY I CHCESZ PO PROSTU SPOKOJNEGO (ALE WYPEŁNIONEGO DOBRĄ ZABAWĄ) WYPOCZYNKU - TA OFERTA JEST DLA CIEBIE IDEALNA!
Oferujemy tak zwany czarter kabiny lub innymi słowy uczestnictwo w morskiej imprezie turystycznej, czyli turystyczno - stażowym rejsie morskim. Jeśli jest to Twój pierwszy kontakt z żeglarstwem morskim, to tę ofertę możesz porównać do przemieszczającego się po morzach i oceanach "pensjonatu".
Nasza oferta obejmuje rejsy etapowe i krótsze wycieczki oraz wypoczynek na jachcie w takich miejscach jak: POLSKA, Szkocja, Wyspy Owcze, Dania, Norwegia, Szwecja, Francja, Hiszpania, Portugalia. Wkrótce w ofercie (jeśli wystarczy czasu) także: Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia. W niedalekiej przyszłości planujemy żeglować również w takie miejsca jak: Edynburg, Gdańsk, Stavanger z Preikestolen, Wyspa Skye, Hebrydy Zewnętrzne, Szetlandy, Porto, Lizbonę i Wyspy Kanaryjskie.
Co najważniejsze: rejs rejsowi nie jest równy. W naszej ofercie znajdziesz zarówno takie, które są typową morską "orką" w pogoni za milami i godzinami stażu morskiego, jak i takie, gdzie tygodniowy etap można pokonać w ciągu jednej doby, za to pozostaje mnóstwo czasu na zwiedzanie, plażowanie, wędkowanie, manewrówki jachtem, czy czego jeszcze dusza zapragnie.
W ramach ceny standardowej taryfy Klient otrzymuje:
- Miejsce w dwuosobowej kabinie,
- Opiekę doświadczonego i wykwalifikowanego skippera,
- Ubezpieczenie również rzeczy osobistych,
- Świeżą pościel,
- Szkolenie przed rejsem,
- Możliwość korzystania bez ograniczeń ze wszystkich jachtowych “zabawek” - sprzętu rekreacyjnego, biblioteczki, sprzętu RTV,
- Szkolenie teoretyczne z zakresu: nawigacji, locji, przepisów oraz bezpieczeństwa (na ile pozwala czas i chęci),
- Opinię po rejsie (konieczną do ubiegania się o stopnie żeglarskie),
- Sprzątanie jachtu po rejsie,
- Kapitańską niespodziankę dla wybranych :)
Cena nie obejmuje:
-
Zaprowiantowania,
-
Opłat portowych,
-
Paliwa.
Powyższe świadczenia opłacane są ze ‘składki’ uczestników i rozliczane pod koniec rejsu według zużycia. Zwykle jest to mniej niż 100 EUR na osobę tygodniowo.
Ponadto oferujemy (dodatkowo płatne):
-
Unikalną możliwość poprowadzenia rejsu jako kapitan - stażysta pod okiem kapitana - instruktora i zbudowania tym samym doświadczenia w dowodzeniu jachtem i załogą;
-
Szkolenie “manewrówkę” - dwugodzinne indywidualne szkolenie obejmujące następujące elementy: parkowanie rufą i dziobem do y-bom, parkowanie longside, zacieśniona cyrkulacja. UWAGA: szkolenie jest uzależnione od warunków w porcie, w razie braku możliwości wykonania programu - opłata jest zwracana;
-
Kabinę “jedynkę” do własnego użytku (za dopłatą +50% ceny za dany rejs);
-
Oferujemy także liczne zniżki dla tych, którzy zdecydują się pożeglować z nami wielokrotnie.
Wszyscy uczestnicy rejsu traktowani są jak załoga i w zakresie organizacji życia na jachcie oraz bezpieczeństwa podlegają kapitanowi jachtu. W praktyce oznacza to, że na równi z załogą stałą będziesz odpowiedzialny za prowadzenie jachtu (prowadzenie obserwacji i sterowanie, a także pomoc przy manewrach portowych), jak również za przygotowywanie części posiłków z zakupionego na rejs prowiantu. Jeśli nie masz na to ochoty, a nadal chcesz wziąć udział w rejsie - prosimy o kontakt.
NA DANY REJS MOŻNA SIĘ ZAPISAĆ INDYWIDUALNIE (dokwaterowanie do kabiny 2-osobowej lub dopłata do kabiny jednoosobowej + 50%), PARAMI LUB "GRUPOWO" - DO 6 - 7 OSÓB MAKSYMALNIE: zakwaterowanie w 3 maks. 4 kabinach 2-osobowych (wtedy w zasadzie rejs i jacht ma się "na wyłączność").
Jacht jest zarejestrowany na 8 osób łącznie ze skipperem, więc pasażerownie mogą stanowić maksimum siedem osób.
Opracowaliśmy dla Was kilka scenariuszy na przyszły sezon, w zależności od rozwoju sytuacji w 2021 roku:
& INNE TRASY NA ŻYCZENIE I ZAMÓWIENIE!
Aktualnie zbieramy zapisy chętnych na określone terminy, wybór ostatecznego scenariusza w zależności od restrykcji (o ile jakiekolwiek jeszcze będą).
DATY, TRASY, RODZAJ WYPRAWY I CENY DOSTĘPNE NA ZAPYTANIE - WKRÓTCE AKTUALIZACJA NA ROK 2021!
MAPY POSZCZEGÓŁNYCH MOŻLIWYCH W REALIZACJI TRAS:
OPIS JACHTU:
The Flying Polishman ex. Spirit of June to dzielna, a zarazem wygodna jednostka typu Gib Sea 43. Zdolna jest pomieścić ośmiu członków załogi w czterech kabinach, do których dyspozycji pozostają dwie łazienki. Jacht został wyekwipowany do żeglugi pełnomorskiej, ma zupełnie nowy komplet żagli, nową elektronikę, nowe kamizelki ratunkowe, jak również pełne wyposażenie kuchenne i całkiem sporo książek w biblioteczce. Ponton, będący na jego wyposażeniu, znacznie poszerza możliwości zatrzymywania się w przygodnej okolicy i pomyszkowania po okolicach odległych od marin.
Nazwa: FLYING POLISHMAN POL21547 ex. Spirit of June
Typ ożaglowania: Slup bermudzki
Model: Gib Sea 43, 2003
Flaga / rodzaj rejestracji: Polska, komercyjna
Długość: 14,30 m
Szerokość: 4,26 m
Zanurzenie: 1,70 m
Żagle: Genua, Grot, Fok sztormowy
Powierzchnia ożaglowania: 82 m2
Kabiny: 4
Koje: 8
Łazienki: 2
Wyposażenie ratunkowe: EPIRB, tratwa oraz grab bag, kamizelki ratunkowe, apteczka, radio VHF, Navtex, pirotechnika, sprzęt gaśniczy (gaśnice i koce), kombinezony chroniące przed hipotermią
Wyposażenie nawigacyjne: AIS, chartplotter, mapy, locje, autopilot, wiatrowskaz, głębokościomierz
Wyposażenie hotelowe / rekreacyjne: Ponton z silnikiem zaburtowym, wyposażenie kuchenne, piekarnik, łazienki z prysznicem i gorącą wodą, platforma kąpielowa, radio, biblioteczka, sztormiaki do dyspozycji uczestników, ogrzewanie (Webasto)
Pojemność zbiorników na wodę: 500l
Pojemność zbiorników na paliwo: 240 l
Silnik: Yanmar 54 KM
Certyfikaty: Karta Bezpieczeństwa, kategoria pełnomorska, SCV certificate area 2, Kategoria konstrukcyjna A wg. Dyrektywy RCD.
Ile osób będzie na jachcie?
Jacht jest zarejestrowany na 8 osób łącznie ze skipperem, więc maksimum siedem osób (siedmiu pasażerów - klientów).
Czy mogę wykupić miejsce w mesie?
Tak, ale tylko pod warunkiem, że wszystkie inne zostały już wyprzedane. Zaznaczam, że w ofercie jest możliwość wykupienia kabiny do osobistego użytku, więc może być tak, że będziesz spać w mesie, a osoby, które wykupiły ‘jedynki’ będą spały pojedynczo.
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ I CO ZABRAĆ NA REJS:
Odzież:
Na morzu nawet latem i nawet w ciepłym klimacie potrafi być przenikliwie zimno. Koniecznie więc zabierz więcej ciepłych ubrań niż Ci się wydaje!
- Przynajmniej jeden gruby sweter lub gruby polar
- Kurtka przeciwdeszczowa, a najlepiej sztormiak razem ze spodniami - jeśli nie masz - są dostępne u mnie na pokładzie.
- Kalosze
- Czapka, szalik, rękawiczki - uwaga, rękawiczki “żeglarskie” sprzedawane w marketach sportowych nadają się wyłącznie do ochrony dłoni od otarć linami, natomiast w ogóle nie chronią przed zimnem, a do tego gdy zmokną bardzo pomału wysychają (bo są ze skóry), proponujemy darować sobie ten zakup i kupić po prostu ciepłe zimowe albo narciarskie rękawiczki
- Kilka zmian bielizny
- Wygodną odzież np. Spodnie dresowe albo obszerne bojówki
- Czapkę z daszkiem albo kapelusz słoneczny
- Grube skarpety
- Ciepłe buty z miękką podeszwą
- Klapki / japonki
- Ręcznik
- Okulary przeciwsłoneczne i krem z filtrem - obowiązkowo.
Kosmetyki i lekarstwa:
- Jeśli na coś chorujesz - kapitan MUSI o tym wiedzieć, nie czekaj aż zapyta, poinformuj go sam (a)
- Lekarstwa które przyjmujesz regularnie, najlepiej podwójną ilość (tj. Jeśli jedziesz na tydzień, to weź tyle ile trzeba na dwa tygodnie)
- Kosmetyki osobiste
- Krem do opalania.
Na chorobę morską można wziąć najróżniejsze specyfiki z których najpopularniejsze są:
- Imbir
- Aviomarin lub locomotiv (nie polecamy, farmaceutyki to ostateczność).
Choroba morska jest absolutnie normalna i każdy na nią w jakimś stopniu cierpi. Zwykle mija w ciągu 24 godzin spędzonych na morzu. Często praktykuje się rozwiązanie polegające na ‘aklimatyzacji’ pierwszy dzień pływania planuje się tak, żeby przebywać na morzu jakieś 10 – 12 godzin, wybiera się niewielki odcinek do przepłynięcia, a na noc wchodzi się do portu. Z moich obserwacji wynika, że większość ludzi po ponownym wyjściu w morze nie choruje ponownie. Najważniejsze jest to, żeby się chorobie nie poddawać i czymś się zająć. Najlepiej działa sterowanie jachtem ‘z ręki’, uwaga skupia się na kompasie i błędnik się uspokaja. Można też fotografować lub spróbować się przespać.
NA TEMAT KAPITANA I OD KAPITANA SŁÓW KILKA [cyt.]:
O MNIE:
BARTOSZ SOWISŁO - Kapitan Jachtowy, Yachtmaster Offshore Commercially Endorsed, Jachtowy Sternik Motorowodny, RYA VHF / SRC, RYA Radar, STCW. Żeglował głównie po: Bałtyku, Morzu Północnym i Oceanie Atlantyckim.
"Dlaczego ze mną?
Warto się ze mną wybrać na wycieczkę jachtem – obiecuję, że Ci się spodoba. Zadbam o to, żeby było bezpiecznie. Po pracy w linii lotniczej mam dbałość o bezpieczeństwo wdrukowaną "w geny". Zadbam o to, żeby miło spędzić tych kilka dni. Sam zresztą również mam ochotę je spędzić przyjemnie. Komunikuję wprost, raczej nie bawię się w dyplomację.
Poza żeglarstwem wyprawowym bardzo lubię słuchać audiobooków, czasem rysuję portrety ołówkiem. Lubię kajaki, samochody marki Saab (mam nawet jednego, którym prawie w ogóle nie jeżdżę). Lubię dobrze zjeść i dobrze wypić, a także majsterkować i medytować. Interesuję się bardzo historią, a także biznesem. Można ze mną godzinami gadać na temat organizowania struktur w firmach, marketingu, technikach rekrutacyjnych i tym podobnych. Jeśli konsultacje, z którejś z tych dziedzin są Ci potrzebne zawodowo – dostaniesz je w trakcie rejsu wliczone w cenę.
Dogaduję się po polsku, angielsku, średnio po francusku i rumuńsku, a jak mnie przyciśnie to i po rosyjsku oraz hiszpańsku.
Misja
Jest prosta – sprawić, żebyś zapamiętał te wakacje do końca życia jako wspomnienie, o którym będziesz mógł opowiadać przez wiele wiele lat. Chciałbym też zarazić Cię żeglarstwem – jeśli jest to Twój pierwszy z nim kontakt.
Dlaczego w ogóle na żagle?
Ostatnio gdzieś wyczytałem, że jedną z najważniejszych misji ludzkości w 21 wieku, jest spowodować, żeby ludzie w wysokorozwiniętych krajach poczuli się szczęśliwi. Chciałbym mieć w tym swój udział, a sądzę, że żeglowanie po morzu jest pewnego rodzaju ‚pigułką szczęścia’.
Czy to powolne włócznie się od zatoczki do zatoczki Chorwacji, czy zmaganie z wysoką falą i silnym wiatrem na Biskajach – żeglowanie pozwala posmakować całego spektrum doznań i emocji – wystarczy wybrać właściwą trasę. Żeglowanie pomaga wyzwolić ogromne pokłady radości życiowej, uczy cieszenia się małymi rzeczami, daje satysfakcję z osiągniętego celu oraz frajdę i przyjemność wynikającą z obcowania z niewiarygodną naturą oraz nowymi i interesującymi ludźmi.
Jestem pewien, że decydując się na spędzenie wakacji na żaglach – poczujesz się po prostu bardziej szczęśliwy i uzbrojony w nietuzinkowe doświadczenia. Może też uda się zainspirować Was do kolejnych podróży i posmakowania “slow life” w pełnej krasie."